پایگاه تخصصی مهندسی نقشه برداری

پایگاه تخصصی مهندسی نقشه برداری

سایت نقشه برداری،مهندسی نقشه برداری،دانلود کتاب نقشه برداری مهندسی، سایت تخصصی نقشه برداری، سایت تخصص نقشه برداری، دانلود رایگان جزوه فتوگرامتری 3و4، دانلود نرم افزاز های نقشه برداری، آموزش اتو کتد،آموزش لند،دانلود جزوات کارشناسی ارشد نقشه برداری،
پایگاه تخصصی مهندسی نقشه برداری

پایگاه تخصصی مهندسی نقشه برداری

سایت نقشه برداری،مهندسی نقشه برداری،دانلود کتاب نقشه برداری مهندسی، سایت تخصصی نقشه برداری، سایت تخصص نقشه برداری، دانلود رایگان جزوه فتوگرامتری 3و4، دانلود نرم افزاز های نقشه برداری، آموزش اتو کتد،آموزش لند،دانلود جزوات کارشناسی ارشد نقشه برداری،

دانلود کتاب آموزش پیشرفته زبان برنامه نویسی ++C


سی پلاس پلاس

نام کتاب :  آموزش پیشرفته زبان برنامه نویسی C++

نویسنده : دکتر احمد فراهی

زبان کتاب :  پارسی          

تعداد صفحه :  415

قالب کتاب : PDF

حجم فایل1,670  Kb



توضیحات :  کتاب آماده شده یکی از کمیاب ترین کتابهای آموزش برنامه نویسی C++ می باشد که نحوه طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای پیشرفته را به کمک این زبان به شما آموزش میدهد. این کتاب منبع درسی برای رشته کامپیوتر می باشد که در دانشگاه پیام نور مورد استفاده قرار میگیرد و جزء معدود کتبی می باشد که در ۴۱۵ صفحه و چندین فصل در سطح پیشرفته به آموزش برنامه نویسی می پردازد. امیدواریم مورد توجه برنامه نویسان عزیز قرار گیرد. برخی از عناوین کتاب :

- چرا سی پلاس پلاس؟

- پرسش های تشریحی

- پرسش های گزینه ای

- توابع ایستا

- اعلان ها و تعاریف تابع

- و …

   ادامه مطلب ...

دانلود کتاب لذت اتوکد – سطح ۲


 لذت اتوکد ‎‎

نویسنده :  محمد معظمی

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۱۳۳

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۵,۸۳۰  کیلوبایت







توضیحات :  این کتاب شامل دو بخش است: ( بخش۱: دوبعدی سطح ۲ ) مخاطب اصلی این بخش کسانی هستند که با فرمان­های اولیه اتوکد آشنایی داشته باشند (کتاب «لذت اتوکد-سطح۱» به عنوان پیش­ نیاز، پیشنهاد می گردد). در این سطح، مطالب تکمیلی جهت رساندن کاربر تازه­ کار به حدی که با سرعت قابل قبولی قادر به ترسیم نقشه ­های دوبعدی در حد فاز ۲ معماری است، بیان می­ گردد. این مطالب شامل زیرشاخه ­های مهم فرمان­های قبلی، فرمان­های میانبر و تکمیلیِ جدید و زیرشاخه­ های آنها،  و نیز روش­های ابتکاری جهت بالا بردن «خلاقیت» می­باشد. در برخی موارد، ابتدا مساله­ ای ترسیمی آمده است، که کاربر باید قبل از خواندن ادامه مطلب، مساله را حل کند. این امر باعث می­ شود تا اهمیت فرمان، زیرشاخۀ جدید یا روش پیشنهادی که بیان می­ شود به خوبی درک شده و فرمان به راحتی فراموش نگردد.

( بخش ۲: سه بعدی سطح ۱ ) در مدلسازی سه بعدی بعلت اضافه شدن یک بعد، و تعداد زیادی فرمانِ دیگر بر فرمانهای دوبعدی، امکان ترکیب فرمانها و یا به عبارتی راه­های رسیدن به هدف، بسیار بیشتر از دوبعدی می­ باشد. این امر علیرغم اینکه زمینه بسیار خوبی جهت خلاقیت و ابتکار در ترکیب امکانات و فرمانها و در نتیجه لذت بیشتر از کار را فراهم آورده است، از سوی دیگر باعث مشکل­تر شدن کار نیز شده است؛ گفتن تمام فرمانها از ابتدا باعث می­ شود که کاربر در انتخاب فرمان بهینه دچار تردید گردد و یا احساس سردرگمی کند. به همین خاطر در قسمت اول یک تمرین عملی و یک روش پیشنهادی برای انجام آن گفته شده که به بازتر شدن دید کاربر و خلاقیت وی کمک بسزایی می­ کند. ضمن پیشرفت کار، فرمانهای جدید با توجه به نیاز در همان قسمت گفته شده است. این روش همچنین باعث می­ شود هر فرمان همراه با حداقل یک کاربرد در ذهن کاربر ثبت شود که به محض نیاز به آن کاربرد، خودبخود فرمان یادآوری شود. در قسمت بعد تمامی فرمانهایی که در مدل­سازی سه­ بعدی مورد استفاده قرار می ­گیرند گفته شده تا هر کاربر بنا بر سلیقه شخصی خود بتواند از فرمان مورد علاقه خود برای ترسیم یا ویرایش حجم مورد نظرش استفاده کند. البته بیان برخی زیر شاخه­ ها یا فرمانها که توضیحات مفصل و گاه پیچیده­ ای داشته و در عین حال چندان کاربردی نبوده­ اند به سطوح بعدی موکول شده است.

  ادامه مطلب ...

دانلود کتاب آموزش برنامه نویسی ویژوال بیسیک در محیط اکسل


برنامه نویسی اکسل ‎
نام کتاب آموزش برنامه نویسی ویژوال بیسیک در محیط اکسل

نویسنده : علی فاتحی

زبان کتاب :  پارسی

تعداد صفحه :  ۵۴

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۲,۵۹۰   کیلوبایت




توضیحات :  VBA  که مخفف عبارت Visual Basic For Applications یک زبان برنامه‌نویسی است که توسط شرکت نرم افزاری مایکروسافت طراحی شده است.  VBA در Excel و سایر نرم افزارهای آفیس گنجانده شده است. روباتی را در نظر بگیرید که تسلط کافی بر اکسل دارد و قدرت محاسباتی بالا داشته و اکسل را با دقت و سرعت تمام انجام می دهد. اگر  شما بخواهید این روبات بجای شما با اکسل کار کند می بایست لیست کارهایی را که در نظر دارید، تهیه کرده  و بصورت کدهای خاصی درآورده و به روبات بدهید. روبات نیز دستورات شما را به ترتیب انجام می دهد.  VBA نیز مانند همین مثال عمل می کند. درواقع VBAزبان خاصی (زبان کد نویسی) برای ارتباط با اکسل است   VBAبا Visual Basic) VB) تفاوت دارد. اگر چه این دو شباهاتهایی هم با هم دارند ولی کاربردهای آنها متفاوت است. مهارت در VB به معنای مهارت در VBA نمی باشد اگر چه کار را برای یادگیری و پیشرفت در VBA هموار می کند. از سوی دیگر هر قدر در نرم افزارهای آفیس مهارت بیشتری داشته باشد در VBA توانایی و مهارت بیشتری خواهید داشت.

ادامه مطلب ...

دانلود کتاب ستارگان ، زمین و زندگی – بخش اول

توضیحات :  این کتاب را در فروردین ماه ۱۳۷۱ نوشتم که درتابستان همان سال به وسیله دفتر نشر فرهنگ اسلامی در سه هزار نسخه چاپ شد در آن زمان مردم خیلی بیشتر کتاب می خواندند و رایانه هنوز متداول نشده بود بنابراین تمام نسخ چاپ اول در همان سال ۱۳۷۱ و ۱۳۷۲ به فروش رفته بود و ناشر با رقبت فراوان آنرا دو باره تجدید چاپ کرد تمام نسخ این چاپ نیز در طی یکی دوسال به فروش رفت ولی ناشر دیگر رقبتی برای چاپ مجدد آن از خود نشان نداد.با وجود آنکه دست اندر کار نوشتن کتاب شیمی عمومی بودم، سعی کردم کتابی دیگر در همان ضمینه ی پیدایش ستارگان، خورشید و منظومه شمسی و سر آخر به وجود آمدن زندگی زمینی و رسیدن به انسان فهیم بنویسم. البته سعی کردم این بار سطح علمی آن قدری پایین تر باشد تا همگان بتوانند از آن بهره بگیرند.این شد که کتاب افسانه زندگی را در سال ۱۳۷۷ نوشتم تمام نسخ این کتاب نیز به فروش رفته ولی ناشر حاضر به چاپ هیچ کدام از این کتابها نشد.

عناوین بخش اول :

آشنایی با قوانین حاکم بر طبیعت

نیروهای چهار گانه

جاذبه عمومی

نسبیت خاص و مکانیک کوانتومی

نسبیت عام

نمایشنامه خلقت

آتش نخستین یا انفجار بزرگ

تولد و مرگ ستارگان

غول سرخ

کوتوله سفید

سیاهچاله ها

  ادامه مطلب ...